Wednesday, March 3, 2010

Kirgisistan og St.Petersburg

På tide å komme seg vekk fra den norske vinteren - og bort til den kirgisiske og russiske vinteren istedenfor :) Om noen uker setter man seg på flyet til Bishkek, hvor det meldes om 0-10 grader og mye regn. Og på hjemveien blir det en langhelg med venner i St. Petersburg - i snøvær. Muligens utepilssesongen må utsettes noen uker til..

Men jeg var litt imponert over reisebyrået som skulle booke billett til meg: "Bishkek - st. Petersburg? Det blir 16.000, det" sa damen. Og: "Jeg kan få det 6.000 billigere hvis du er villig til å reise med obskure flyselskap som Uzebekistan airlines".

Men tilfeldigvis passet det ikke å booke billetten akkurat da, så jeg la på uten å kjøpe noe. Da jeg et par dager seinere skulle booke billetten, var jeg først inne på finn.no og kikket på flybilletter. Der var flighten med aeroflot - som hun hadde foreslått til 16.000 annonsert for litt over 1.700. En tiendedel av prisen.

Så nå har man lært: Alltid alltid alltid svipp innom finn for å kikke på priser før man ringer reisebyrået..

No comments: