Friday, February 6, 2009

Glimrende forretningsidé

..mens vi venter på at jeg skal finne kabelen til fotoapparatet:

Tidenes forretningsidé - som vi bare kopiere her i Norge: "Drive in bottle shops"!

Spesielt vi pikene i baksetet likte ideen da vi skulle proviantere en av dagene vi var i området Sunshine Coast i Australia. Dessverre oppdaget vi også ganske fort begrensningene ved konseptet: Min venninne ville ha "en av den vinen - og så en av den, og så må vi ha to av den, og har du noen kalde Sauvigning blanc? tre av dem også ...", mens jeg satt og backet henne opp og var helt enig, uten at noen av oss forstod reaksjonen til australieren som kjørte bilen. Hun prøvde å begrense oss.

Problemet gikk opp for oss da butikkmedarbeideren ganske irritert kommenterte "You're in the fast lane! Det er ikke meningen at dere skal gjøre storinnkjøp her!" Vi kunne få lov å kjøre bort til "browse lane", og gjøre resten av innkjøpene der, men de var fremdeles ganske irriterte på oss: Storinnkjøp skulle gjøres i vanlig butikk. Ikke i Drive in-en!

Men til tross for begrensningene: Du og du så praktisk!

..må bare se og få tatt lappen også, sånn at jeg kan få gleden av konseptet så snart vinmonopolet lanserer Norges første drive-in polutsalg.

No comments: